افسون سکوت

افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 152
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 178
بازدید ماه : 542
بازدید کل : 11329
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

روابط پدران و دختران



هنوز مدت زيادي از زماني نگذشته که پدرها نقش رييس خانه را بازي مي‌کردند و همواره سعي مي‌کردند بين خود و فرزندان‌شان شکافي ايجاد کرده و حريم‌ها را نگه دارند.
امروز برخلاف ديروز پدرها به فرزندان‌شان بسيار نزديک شده‌اند. موضوعي که تکرار آن هيچ‌گاه اشتباه نيست. اينکه پدر هم به اندازه مادر براي کودکان مهم و باارزش است و برقراري تعادل بين روابط اين دو با فرزندان‌شان مي‌تواند از نظر رواني سبب رشد صحيح کودکان شود. مرد چون در ميان کودک و مادر قرار دارد ـ هم به موجب حضور فيزيکي و هم جايگاه رواني خود ـ به کودک اين اجازه را مي‌دهد که هويت خاص خود جز آن هويتي که به او داده شده را بيابد.
 
 
پدر نقش مهمي در شناسايي هويت جنسي کودک داشته و در عين حال که مادر سعي مي‌کند با نقش حفاظتي خود فرزند را حفظ کند، پدر او را به سمت بيرون گرايش مي‌دهد و در کنار دادن حس اعتماد و امنيت به او اجازه شکستن محدوديت‌ها را برايش امکان‌پذير مي‌سازد.
 آ      
 
* ايده‌آل جنس مخالف برخلاف پسرها، پدر براي دختر نوعي «تاييد» است و روابط بين آن دو به طور ناخودآگاه براي هر دو طرف اهميت و برتري خاصي دارد.
مهم اين است که معمولا اين رابطه که از همان ماه اول تولد آغاز مي‌شود هميشه تعادل ندارد و گاهي يک رابطه بسيار نزديک و عاطفي و گاهي يک رابطه با فاصله بين پدر و دختر شکل مي‌گيرد.

 
* دختر و پسر هر دو مايه افتخارند وقتي آزمايشات، باروري يک خانم را تاييد مي‌کند همسر او در رابطه با دختر يا پسر بودن فرزندش تفکر مي‌کند. اما وقتي در سونوگرافي جنسيت جنين مشخص مي‌شود هر يک از زن و مرد به شکل گوناگون در رابطه با فرزندش تفکر کرده و نگراني، برنامه و خواست‌هاي مخصوص به خودش را دنبال مي‌کند.
 
اگر پدر در محيطي پدرسالار بزرگ شده باشد که در آن ارجحيت با پسر بوده است معمولا مرد از اينکه جنسيت فرزندش دختر است، ناراحت خواهد شد. اگر اين حس به قدري شديد باشد که بعد از تولد هم ادامه يابد احتمال دارد فرزند دختر به دليل جنسيت خود در خانواده تحقير شود. خوشبختانه روزگار عوض شده است. بسياري از مردان به داشتن دختر افتخار مي‌کنند چون زنان نيز توانسته‌اند مانند مردان تحصيل و کار کنند و سبب افتخار پدر شوند.
 
 
* رابطه پدر با دختر و تاريخچه زندگي شخصي گاهي نوعي رابطه دختر و پدر به تاريخچه زندگي شخصي پدر هم بازمي‌گردد.
برخي مردان دوست دارند همان رابطه‌اي را با دخترشان ايجاد کنند که با مادرشان داشته‌اند و برخي ديگر عشقي را نثار او مي‌کنند که نتوانسته‌اند تجربه کنند. نکته مهم اينجاست که پدر در ارتباط با دختر گذشته را رها کند و سعي نمايد در زمان حال زندگي کند. برخي مردان از داشتن دختر خوشحال مي‌شوند چون رابطه خوبي با پدر خود نداشته‌اند. براي اين دسته از افراد داشتن پسر به معني تبديل شدن به همان پدري است که آنها در کودکي از او خرسند نبوده‌اند. در حالي که داشتن دختر سبب مي‌شود وزن تاريخ گذشته سبک‌تر شده و مرد بتواند رابطه جديدي با فرزند خود ايجاد کند.
      
 
* پدر به دختر دنيا را مي‌شناساند پدر براي دختر و پسر حکم کسي را دارد که بين فرزند و مادر جدايي مي‌اندازد.
مادر فرزند را به دنيا مي‌آورد و پدر دنيا را به او مي‌شناساند. در واقع پدر غريبه شناسانده شده‌اي است که او را از دستان قدرتمند مادر جدا کرده و در پناه خود به او هويتي مستقل در جهان مي‌بخشد. در واقع اين پدر است که دختر را به سمت ديگران فرستاده و به او دويدن و پريدن، رقصيدن و ديگر توانايي‌هاي فيزيکي را مي‌آموزاند. وي همچنين حامي هميشگي دختر در فعاليت‌هاي اجتماعي و هوشي است و به تربيت و آموزش او اهميت زيادي مي‌دهد. در ضمن پدر اولين مردي است که به عنوان نمونه جنس مذکر دختر با او آشنا مي‌شود و دوست داشتن جنس مذکر را مي‌آموزد.
 
 
 * عقده اديپ سن 3 تا 6 سالگي اصطلاحا سن عقده اديپ نام دارد.
اين مرحله، مرحله‌اي ساختاري براي رشد کودک است. در صورتي که اين مرحله به خوبي گذرانده شود و تعادلات هورموني برقرار شود، دختر بچه قادر خواهد بود در سن بلوغ دوست‌دار جنس مذکر باشد. در واقع در اين سن دختر عشقي را نسبت به مادر خود احساس مي‌کند و فورا به حضور يک جداکننده خود از مادرش يعني پدر پي مي‌برد. پدر که از نظر او غريبه‌اي است که مادر را به سمت خود جلب مي‌کند و مايه شادي او است، او را ناراحت مي‌کند چون عشق مادر نسبت به او را کاهش داده است. در اين مرحله دختر در تضاد با مادر قرار مي‌گيرد و سعي مي‌کند عشق پدر را به جاي مادر به سمت خودبکشد
 
 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com